دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ جامع و کاربردی

بازاریابی دیجیتال میتواند چشم­انداز واضحی از ابتدا تا انتهای عملکرد خود و نتایج هر نوع ارتباط با مخاطب، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)، کم و کیف فروش، رفتار مشتریان و … دیجیتال مارکتینگ میتواند بخشی از استراتژی کلان بازاریابی باشد و به موازات آن، از بازاریابی با خدمات مشتریان، تبلیغات تلوزیونی، بازاریابی کانالی، بازاریابی ویروسی و … بازاریابی درون­گرا (Inbound Marketing) به نوعی روش و متدولوژی بازاریابی اشارهدارد که به کمک آن، مشتریان را وارد مراحل سفر خرید میکند تا گامبهگام و با کمک هر یک از ابزارها و روشهایی که در قبل گفتهشد، آنها را به مشتری تبدیلکند.

اما مثلاً یک بیلبورد تبلیغاتی، اگر بازدهی خوبی نداشتهباشد ناچارید تا پایان مهلت قرارداد، بیلبورد خود را تمدید کنید. فارغ از مکان شما در فرآیند مارکتینگ، خیلی مهمه که بهروش های سئو رو به خوبی بشناسین. یکی از این شیوهها پوش نوتیفیکیشن است که تأثیر زیادی در افزایش مشتریان و فروش شما خواهد داشت. وبسایت شما مکانی است که بوسیله آن، تمامی اطلاعات کسب و کار خود را در اختیار افراد قرار میدهید. میتوانید فقط آندسته از مشتریان بالقوه­ای را هدفقراردهید که قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را دارند. در بخش سئو میزان ترافیک ارگانیک را بررسی میکند و نتایج را بهبود میبخشد، در بخش ایمیال مارکتینگ KPI ها را مثل : نرخ بازکردن ایمیل، نرخ کلیک روی لینکهای ایمیل را بررسی میکند و بهبود میبخشد.

گاهی فقط انتخاب یک پلاگین نامناسب سئو میتواند شما را ماهها از پیشرفت باز دارد و باعث بروز مشکلات مختلف در سایت شود. مردم با گذشت زمان تغییر می کنند، و شما باید به اندازه ی کافی خلاق باشید تا بتوانید محصولات را به نحو مؤثر در بازار عرضه کنید، برای آنها بازاریابی کنید و دائماً کانال های جدیدی را برای تبلیغ مطالب و محصولات خود بیابید. امروزه محتوا و برندسازی را میتوان در کانالهای مختلفی در سطح اینترنت، با هزینهای بسیار پایین انجامداد و به مشتریان هدف، دسترسیداشت. محتوای حمایتشده نوعی از تبلیغات است که هم برای سئو، هم برندسازی و هم جذب مشتری کاربرددارد.

میباشد و هدف آن، ارتباط مستقیم با مخاطبان و برندسازی است. از زمان پیدایش تلفن های همراه و با راه اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه ، بازاریابی پیامکی جایگاه ویژه ای در تبلیغات دارد. شنیدن صدای مشتری و دریافت انتقادات، پیشنهادات و نظرات وی از مهمترین کارکردهای بازاریابی رسانههای اجتماعی است که از این طریق میتواند به اصلاح، بهبود، تولید و ارتقای محصول کمک کند. در اینحالت، میتوان از نرمافزارهای ارسال خودکار پست در شبکههای اجتماعی استفادهکرد. در مقابل، بزرگترین ایراد بازاریابی غیر آنلاین، غیر قابل اندازهگیری نتایج آن میباشد: چند نفر تبلیغ تلوزیونی شما را دیدند؟ روابط عمومی آنلاین به هر نوع ارتباط مستقیم شما با مخاطب هم گفته میشود.

گرچه این مدل بازاریابی در شرایطی میتواند اثربخش باشد اما دیجیتال مارکتینگ، با انتقال صفر تا صد فرآیند بازاریابی در اینترنت، فرصتهای بیشتر، کمهزینهتر و موثرتری در اختیار برندها قرار میدهد تا از طریق آن بتوانند خود را به مشتریان هدف برسانند. یک نیروی دیجیتال مارکتر که این مسیر آموزشی را انتخاب کند، پس از گذراندن 3 سال به یک نیروی سینیور (متخصص) تبدیل می شود. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، یکی از اجزای پرکاربرد و محبوب دیجیتال مارکتینگ است که برای حفظ ارتباط مستمر و ساختارمند با کاربران و تبدیل آنها به مشتری استفاده میشود.

بازاریابی سنتی یا آفلاین، با تبلیغات چاپی مانند بروشورها، تراکتها، پوسترهای تبلیغاتی و حتی بیلبوردها و بازاریابی تلفنی یا بازاریابی حضوری مثل سمپلینگ و حتی تبلیغات تلوزیونی و رادیویی انجام میشود. میتوانید با استفاده از آنها، به کسب سود بپردازید! از فیلترها استفاده کنید. همچنین استراتژی بازاریابیتان را برای مشتریان با احتمال خرید بالا و مشخصات خاص، طراحی و اجرا کنید و برای هر دسته از مخاطبان هدف، استراتژی مشخصی داشتهباشید. نمونه دیگر، پستهای حمایتشده به عنوان یک مقاله مرتبط با خدمات کسبوکار است که در زیر، مثالی از آن را مشاهده میکنید (حمایتشده توسط کادرنو).

یکی از مدلهای رایج محتوای اسپانسرشده، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با اشخاص پرنفوذ و مشهور میباشد که در اینستاگرام، نمونههای آن را مشاهده کردهاید. البته میتوانید جمعیتهای خاصی را مورد ارزیابی قراردهید که شامل خوانندگان نشریات عمومی، یا جمعیت یک منطقه شهری باشد که البته چنین آماری مانند تیری در تاریکی، مبهم و غیر مستند است. این امر بدان معنی است که باید تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر شبکههای اجتماعی و سایر داراییهایی دیجیتالی را برای نمایش در موبایل بهینهسازی کنید.

کسبوکارها میتوانند با ارائه یک تجربه مشتری همه کاناله در طول سفر کاربر، از “آگاهی از برند” تا “مراحل پس از خرید”، مخاطبان خود را در مراحل مختلف درگیر کنند. • استراتژی قوت – تهدید (ST) : این استراتژی با شناساندن نقاط قوت، ما را در جهت به حداقل رساندن تهدیدها یاری میکند. اگر تبلیغی در تلویزیون، روزنامهها یا بیل­بوردها منتشرکنید، کنترل کمی بر کسانیکه تبلیغ شما را مشاهده میکنند، خواهیدداشت.

از سوی دیگر، با کمک بازاریابی دیجیتال، شما میتوانید تقریباً میزان ROI هر کدام از تلاشها و اقدامات بازاریابی­تان را محاسبهکنید. اما با کمک دیجیتال مارکتینگ میتوان با بودجهای محدود، با خلاقیت و تخصص بالا، فرصتهای زیادی برای پیشیگرفتن از رقبا بهدستآورد و سهم بازار خود را افزایشداد. به عنوان مثال با استفاده از PPC و Google AdWords، میتوانید در رأس نتایج سرچ گوگل دیده شوید و از رقبا پیشی بگیرید.

بهعنوانمثال، برای یک کلمه کلیدی خاص، میتوانید سئوی داخلی و خارجی انجامدهید تا در رتبه اول گوگل قرار بگیرید و ترافیک و مشتریان را به خود جذبکنید. به عنوان مثال، میتوانید در تبلیغات نمایشی، مخاطبین ویژهای را بر اساس متغیرهای سن، جنسیت، مکان زندگی، علایق، نوع دستگاه (موبایل یا دسکتاپ) و … در بازاریابی دیجیتال کسب و کارها از طریق وب سایت، اپلیکشن، موتورهای جستجو، ایمیل و راه های متنوع دیگر با مشتریان و جامعه هدف خود در ارتباط هستند. کسبوکارهای بسیاری هستند که در بازاریابی خود از موتورهای جستجو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل یا حتی وبسایتهای دیگر برای ارتباط با مشتریان اصلی و احتمالی خود بهره میگیرند.