دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بسیاری از دپارتمان های بازاریابی می بایست وظایف تکراری مانند بازاریابی ایمیلی، شبکه اجتماعی و دیگر فعالیت های مربوط به وب سایت خود را خودکار کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ دارای مزایای مختلفی است که سبب شده طی سال های اخیر بسیاری از کسب وکارها به سراغ تبلیغات از این طریق بروند.

درحال حاضر افراد و شرکت های مختلفی در این حوزه فعالیت میکنند اگر می خواهید یک گیمیفیکیشن اثر گذار طراحی و اجرا کنید که به رونق کسب و کار شما کمک کند، نخست لازم است با این مفهوم به خوبی آشنا شوید و سپس تلاش کنید با کمک سنجش رفتار مشتری نیازهای او را به درستی تشخیص داده و ضمن ارائه یک بازی جذاب و سرگرم کننده دستیابی به اهداف تجاری کسب و کارتان را محقق کنید.

شما باید دانسته های خود را در فضای وب به صورت عملی مورد سنجش قرار دهید تا ضمن فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ با شیوه های بکارگیری و عملکرد آن بهتر آشنا شوید. برای هدف گذاری بهتر و موفقیت بیشتر در این حوزه لازم است با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. مطلب فوق به همت شرکت کنندگان دوره سئو آقای رضا شیرازی مدیر سایت وب24 گرد آوری شده است، هدف از تهیه این مطلب اثبات کردن این موضوع است که وجود لینک های خارجی در یک مقاله نه تنها به رتبه سایت لطمه ای نمی زند بلکه باعث خواهد شد که رتبه بهتری بگیرد، همچنین محتوای با کیفیت مناسب فاکتور بسیار مهمی در رتبه بندی گوگل محسوب می شود.

در این نوشتار جمعی از فعالان و علاقه مندان حوزه دیجیتال مارکتینگ که در دوره تابستانی « گارگاه سئو وب24» شرکت کرده اند می کوشند با انجام یک پروژه عملی «تاثیر هایپرلینک کلمات کلیدی به سایت های دیگر در رتبه سایت» را بررسی کنند. هنگامیکه تصمیم میگیرید به سراغ اینفلوئنسر مارکتینگ بروید بهتر است از نظرات و مشاوره یک کارشناس که در این خصوص تجربه کافی دارد استفاده کنید. گیمیفیکیشن یا بازی سازی به معنی آن است که با کمک بازی و روش هایی که برای افراد جذابیت ذهنی ایجاد می کند تلاش کنیم در آنها برای رفتار بر طبق میل خودمان انگیزه ایجاد کنیم.

همه ما در درون خود انگیزه برتری جویی داریم و دوست داریم در ابتدای هر لیستی باشیم. گیمیفیکیشن به اشکال مختلف می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند، میل انسان به سرگرمی و ایجاد انگیزه در افراد کلیدهای مهم یک گیمیفیکیشن موفق به شمار میآیند. باید هویت برند، اهداف بازاریابی و بودجه تبلیغاتی شما مهمترین عوامل در انتخاب اینفلوئنسر ها باشند در غیر این صورت ممکن است کمپین شما به موفقیت لازم دست نیابد.

یکی از مهمترین مزایای این روش تبلیغاتی این است که درصورتیکه Influencer را به درستی شناسایی کرده باشید به راحتی می توانید به جامعه هدف و خریداران واقعی خود دست پیدا کنید و به این ترتیب بیشترین بازدهی را بدست آورید. Influencer هر شخص حقیقی یا حقوقی تاثیرگذاری است که جامعه مخاطب ما برای تصمیم گیری در خصوص مسائل مختلف از نظرات او تبعیت میکند. تصور عمومی بر این است که موفقیت کمپین های بازاریابی به بزرگی آن بستگی دارد این درحالیست که تجربه ثابت کرده تاثیرگذاری یک کمپین به هدف گذاری صحیح و شیوه مناسب اجرا بستگی دارد. در شرکتهای کوچک، یک متخصص ممکن است همزمان تمام کارهای دیجیتال مارکتینگ را انجام دهد.

به گفته پروفسور اقتصاد مدرسه وارتون، بیت کوین، باارزشترین ارز دیجیتال جهان، بهعنوان محافظ تورم، جایگزین طلا برای سرمایهگذاران جوان شده است. این میلیاردر همچنین معتقد است که بیت کوین به دلیل ریسک و نوسانات بالا، نمیتواند مانند طلا ریسک تورم را پوشش دهد. دلیل این که بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارها بسیار مهم است – مهم نیست چه شغلی دارید – اینکه کاربران امروزی به لطف دستگاه های هوشمندهمراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بصورت شبانه روزی به وب و سوشیال مدیاها وصل میشوند که بیشترین میزان استفاده در اول صبح و بیش از 95% قبل از خواب شب است.