دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از طرفی از روشهای مختلفی میتوان برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو استفاده کرد و با تبلیغات کلیکی و بهبود سئوی سایت، فروش بیشتری را تجربه کرد. از مهمترین روش های ارائه دهنده در این حوزه می توان به بهینه سازی و بهبود موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی ایمیلی (Imail Marketing)، بازاریابی محتوا (Content Marketing) و…

سئو معادل رایج SEO در زبان فارسی است که در زبان انگلیسی (اس ای او) تلفظ می شود. مثلا کسی که به دنبال روش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در وب فارسی باشد از عبارت (آموزش سئو) استفاده می کند. این عبارت خود مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. کلمات کلیدی زبان رایج کاربران گوگل است؛ به این معنی که وقتی کسی به دنبال خدمات و محصولات ما است از واژه ها یا اصلاحات خاصی استفاده می کند.

همین آشنایی به شما کمک خواهد کرد زبان مشترکی با متخصصین این حوزه پیدا کنید. این کتاب به بیش از ۲۰ زبان زنده جهان ترجمه شده و در ۵ بخش و ۲۴ فصل به شیوه ای که کمتر می توان در کتب دیگر یافت ارایه شده است. بحث دیجیتال مارکتینگ امروزه به حدی داغ و جدی شده است که در همین زمینه فیلدهای شغلی فراوانی در شرکتهای آی تی برای متخصصین این حوزه ایجاد شده است.

البته نیازی به مضطرب شدن نیست، چرا که به طبع شما موظف به تسلط بر تمام موارد ذکر شده از روز اول نیستید و در طول زمان فرصت کار با تکنیک ها، ابزارها و تکنولوژی های متفاوت را خواهید داشت و نهایتا با کسب تجربه در طول زمان، این پازل کامل خواهد شد و شما فردی متخصص در حوزه حرفهای خود خواهید بود. به همین دلیل است که نقش استراتژی بازاریابی شما این خواهد بود که بهترین سرنخ ها را از طریق وب سایت و دیگر کانال های دیجیتالی جذب و تبدیل کنید. به گفته­ی بسیاری از کارشناسان این صنعت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی بسیار امن بوده و هیچ خطری اعمم از دزدی و کلاهبرداری سرمایه گذاران را تهدید نمی­کند.

بازاریابی دیجیتالی به شما این امکان را میدهد تا از امکانات بیشتری مانند ایمیل، ویدئو، شبکههای اجتماعی، وبسایتها بهره ببرید. بیتماینینگ (BIT Mining)، یکی از بزرگترین شرکتهای استخراج بیت کوین که سال گذشته عملیات استخراج خود را از چین به قزاقستان منتقل کرده بود، هنوز در حال ارزیابی تأثیر ناآرامی های سیاسی در قزاقستان است و فعلا تصمیمی برای خروج از این کشور ندارد. پس افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، در حقیقت فقط مشتریان ما نیستند؛ بلکه پیش از آن کاربران همان رسانه ای هستند که ما در آن فعالیت می کنیم.

در شبکه های اجتماعی مشتریان نمی دانند دقیقا چه کسی پشت وب سایت قرار دارد. میبینید و یا همچنین سیستمهای تبلیغات تعاملی که در پاساژهای معروف تهران نیز وجود دارد. به همین دلیل دیجیتال مارکترها کاربرانی که در گوگل هم اکنون به دنبال خدمات یا محصولات وب سایت شما هستند را با عملیات سئو هدف قرار می دهند و آن ها را جذب می کنند.

تصمیم بگیرید که آیا قصد استفاده از تبلیغات هزینه بر را دارید یا خیر. کلمه کلیدی، همان اصطلاح یا عبارت رایج کاربران در هنگام جستجو است که توسط عموم آن ها استفاده می شود. هنگام انتخاب اینفلوئنسر تعلقات شخصی خود را کنار بگذارید و علاقه شخصی خودتان به افراد خاص را کنار بگذارید. می توانید با استفاده از هشتگ های شخصی سازی شده، هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان و همچنین هشتگ های محبوب تعداد بازدید کنندگان­تان را افزایش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبح که بیدار می شوید سفارش ثبت شده را آماده و ارسال کنید.

2. تیم ها معمولا رزومه و سابقه بیشتری دارند و راحت تر می توان آن ها را پیدا کرد. به همین ترتیب راحت تر می توانید به آن ها اعتماد کنید. کسی که درگاه پرداخت را ارائه کرده اطلاعات هویتی مالک وب سایت را تایید کرده است و اگر مجوزهایی مانند نماد اعتماد را اخذ کرده باشد به راحتی می توان شکایات مشتریان را پیگیری کرد.

اگر قصد دارید تمامی نکات دیجیتال مارکتینگ را با جزئیات بیشتری یاد بگیرید، میتوانید این دوره را نیز مدنظر قرار دهید. پشتیبانی دوره دیجیتال مارکتینگ باید چگونه باشد؟ هر تاکتیکی در بازاریابی در دنیای امروزه باید دارای عنصر دیجیتال هم باشد. با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI میتوان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازهگیری کرد؛ چیری که در مورد رسانههای آفلاین همچون تبلیغ در نشریات و بیلبورد قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق اندازه گیری نمیشود. جالب آنکه این ترافیک بیشترین نرخ تبدیل را هم دارد.