دیجیتال مارکتینگ چیست : از سیر تا پیاز – ITIRAN

این کار میتواند در دنیای آفلاین هم صورت بگیرد اما به دلیل اینکه ابزارها و روش های مناسبی برای اندازه گیری وجود ندارد در نتیجه این کار عملی نیست. به عنوان مثال یک بازاریاب محتوا (content marketer)، میتواند مجموعهای از مقالات را برای وبلاگ آمده کند و از آنها در راستای تولید سرنخ بهره بگیرد؛ بازاریاب شبکههای اجتماعی (social media marketer) میتواند آنها را در اکانتهای شرکت در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارد؛ بازاریاب ایمیلی (email marketer) هم کمپینی ایجاد کرده و ایمیلی برای سرنخها بفرستد و اطلاعات شرکت را به اشتراک بگذارد.

هزینه روش SEM نسبت به سایر روشهای بازاریابی بسیار کمتر است ولی کارایی بالایی دارد و میتواند در سریعترین زمان ممکن مشتری را به محصول موردنظرش برساند و بهنوعی بازاریابی بینالمللی است. در این قسمت به چند پرسش مهم در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ پاسخ میدهیم؛ مثلا اینکه اینفلوئنسر چه کسی است؟ چگونه بفهمیم چه کسی واقعا دیجیتال مارکتر است؟ اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر میرسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت. فشردهسازی تصاویر، دادههای ساختار یافته و بهینهسازی فایلهای CSS همه جز سئو تکنیکال در نظر گرفته میشوند و میتوانند سرعت لود سایت را بالا ببرند (فاکتور رتبهبندی مهمی که در موتورهای جستجو مانند گوگل مورد توجه قرار میگیرد).

این قانون تقریبا در همه کارهای کسب و کار شما؛ همچنین محتوای شما اعمال می شود. همچنین باید گزینه های دیگری نظیر درصد مشتریان فعال، میزان رضایت مشتریان و پیشنهادات مشتریان را با استفاده از سیستم های دیگری مانند باشگاه مشتریان بررسی کرد. در این روش با هر کلیک روی تبلیغتان، باید به منتشرکنندهی تبلیغ پول پرداخت کنید. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و نرمافزارهای digital analytics (که در پلتفرمهای بازاریابی موجود هستند)، میتوانید تعداد دقیق کاربرانی را که به صفحه اصلی وب سایت سر زدهاند را مشخص کنید. میتوانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه را دیدهاند مشخص کنید و به اطلاعات تماس افرادی که فرم مشخصات را پر کرده و بروشور را دانلود کردهاند، دسترسی داشته باشید.

اگر هنوز با ما آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامی چرخی در دیجیتالینگ بزنید، محتواهای رایگان ما را بررسی کنید، به پادکستهایمان گوش دهید، در گوگل «لینکدین دیجیتالینگ» را سرچ کرده و محتواهای تخصصی که منتشر کردهایم را بخوانید. از طرفی مباحث دیجیتال مارکتینگ، گاهی آنقدر انتزاعی میشوند، که فهم آن برای ما کمی دشوار میشود. از نظر من بازاریابی تلفنی صرفا موقعی کارآمد است که کاربر خودش شمارهاش را به ما داده باشد، در غیر این صورت تماسها سرد بوده و در اکثر موقعیتها تلفن را قطع میمیکنند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ میتوانید دیدگاهی جامع و کلی نسبت به تمامی مقیاسهای موجود (تعداد لایک، view، کلیک، زمان صرف شده در پیج، اشتراگ گذاریها و غیره) داشته باشید.

ایمیل مارکتینگ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل رشد حدود ۴ درصدی را تجربه میکند. از آنجا که بازاریابی دیجیتال گزینهها و استراتژیهای بسیاری را شامل میشود، میتوانید خلاقیت به خرج دهید و تاکتیکهای بازاریابی متفاوت (و متناسب با بودجهتان) را انتخاب کنید. ترکیب استراتژیهای مؤثر دیحیتال مارکتینگ با ابزارها و تکنولوژیهای مناسب، کمک میکند تا تاریخچه تمام فروشها را (از اولین مرحله تماس دیجیتال مشتری با تجارت) ردیابی و بررسی کنید. چنین قابلیتهایی به شما کمک میکنند تا کانالهای بازاریابیتان را مدیریت کنید. پستهای وبلاگی: تولید و انتشار مقالات در وبلاگ و وبسایت شرکت باعث میشود تخصص خود را به رخ بکشید و ترافیک ارگانیک سایت را بالا ببرید.

به عنوان مثال اگر تنها ۱۰ درصد ترافیک از جستجوی ارگانیک (organic search) به دست آمده است، میفهمید که باید زمان بیشتری برای سئوی محتوا بگذارید تا این درصد را افزایش دهید. خلاصه بخواهیم بگوییم، برای آنکه بتوانید در صنعت امروز رقابت کنید، باید برخی جنبههای دیجیتال مارکتینگ را به کار بگیرید. این کار با هدف رسیدن به هدف تجاری خاص (مانند افزایش ترافیک وبسایت، فالوورهای بیشتر در توییتر، ارتباط قویتر و یا حتی افزایش میزان دانلود اپلیکیشن) صورت میگیرد. تولید محتوا با هدف ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، تولید سرنخ و کسب مشتری را بازاریابی محتوا میگویند.

در دنیای امروزی، دیجیتال مارکتینگ امری ضروری برای همه کسبوکارها است و برای آگاهی از برند ضروری میباشد. کتابهای الکترونیکی و گزارشها رسمی: میتوانید از کتابهای الکترونیکی، گزارشها رسمی و علمی و سایر محتواهای طولانی برای افزایش آگاهی مخاطبان استفاده کنید. از وبسایت رسمی شرکت گرفته تا سایر داراییهای برندینگ آنلاین (تبلیغات دیجیتال، ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره)، همه این موارد زیرمجموعهی دیجیتال مارکتینک در نظر گرفته میشوند. بیایید تا همه این موارد را در ادامه بررسی کنیم. همه این ابزارها به منظور ارتباط با مشتری در جایی که بیشترین زمان را صرف میکنند، مورد استفاده قرار میگیرند: دنیای مجازی و آنلاین.