دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام به دو حالت تقسیم میشود، تبلیغاتی که افراد مشهور و پیجها انجام میدهند و تبلیغاتی که پلتفرم اینستاگرام به صورت پروموشن انجام میدهد. اینها سوالاتی هستند که باید بتوانید در پایان دوره به آنها پاسخ دهید. در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابیتان مشخص باشد. اما اگر به زیبایی همه چیز در جای خودش قرار داشته باشد، قطعاً زمان بیشتری را در سایت شما میگذراند. در مقابل، در تبلیغات سنتی، نه تنها اطلاعاتی از نتایج روند تبلیغات در اختیار شما نیست، بلکه بهینهسازی و تغییر هر تبلیغ، هزینههای فراوانی را به شما متحمل میکند.

بازاریابی محتوایی یا Content Marketing یکی از اصلیترین ارکان دیجیتال مارکتینگ است؛ چرا هر جایی را نگاه کنید به محتوا گره خورده است. تصور کنین که شما یک بروشور محصول درست کردین و از طریق نامه برای مردم ارسال کردین ،این بروشور شکلی از محتوا هست،شما بعد از ارسال هیچ اطلاعاتی ندارین که چه تعداد بروشور شما را بازکرده اند و چه تعداد آن را مستقیم به سطل آشغال انداخته اند ، حالا تصور کنید این بروشور را در وبسایت خود داشته باشین ،شما میتوانید ببینید که دقیقا چگونه صفحات ارسال شده را مشاهده کرده اند .

اجرای آسان و سریع: شما با کمترین دانش فنی و به کمک سرویسهای قدرتمند ایمیل مارکتینگ میتوانید خیلی سریع و راحت کمپینهای بازاریابی ایمیلی خود را اجرا کنید. با توجه به حضور روزافزون کسبوکارها و کاربران در دنیای آنلاین و استفاده از دستگاههای الکترونیکی نیاز مبرم به بازاریابی دیجیتال وجود دارد و به همین دلیل بازار آن حسابی داغ است.

این ابزارها و کانالهای توزیع محتوا باعث میشود کیفیت محتوای ارائه شما افزایش پیدا کند، تحلیل خوبی روی بازار و رقبا داشته باشید، مخاطبان زیادی را پوشش دهید، همواره با کاربران در ارتباط باشید و بتوانید از روشهای متنوع برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید. این ارزیابی ها در پنج دسته تقسیم بندی می شوند و کاربران از هریک از این پنج دسته استفاده کرده و سایتشان را آنالیز می کنند. در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدماتتان را با بازاریابی آنلاین مثل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) و غیره تبلیغ میکنید.

این روش که یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ بیشتر برای افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک ورودی و حفظ ارتباط با مخاطبان و مشتریان کاربرد دارد. دوره دیجیتال مارکتینگ به صورت مهارتی، کاربردی و Case Study تمامی مباحث بازاریابی اینترنتی را به مخاطبان از مبتدی تا پیشرفته انتقال می دهد و باعث می شود که افراد خود به تنهایی بتوانند محتوا تهیه کنند، محتوا را با استراتژی های خاص و برنامه ریزی شده منتشر کنند و باعث افزایش ممبر و فروش شرکت شوند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما برای بازگشت سرمایه و کسب درآمد بهتر کمک می کنند.

بنابراین صرف دیدن چند ویدئوی آموزشی نمیتواند آنچه را که شما برای متخصص شدن به آن نیاز دارید، فراهم کند. به طور مثال اگر چندین پست تبلیغاتی آماده نمودید همه ی آن ها را به طور همزمان ارسال نکنید و فاصله زمانی مناسبی را در نظر بگیرید. مثالی از نرمافزار بهرهوری که قبلاً ذکر شد را در نظر بگیرید. یکی دیگر از کارهایی که بعد از به وجود آمدن دیجیتال مارکتینگ آنلاین باب شد، بازاریابی دیجیتالی مشارکت در فروش بود، مشارکت در فروش نیز از گذشته وجود داشته و افرادی مثل دلالهای ملک و خودرو با فروش محصولات سود خود را بر میداشتند، با به وجود آمدن دیجیتال مارکتینگ اینترنتی و ابزارهای دیجیتال اینترنتی این شغل نیز اینترنتی شد.

در این مقاله از یکتانت همراه ما باشید تا با هم به بررسی موضوع پر طرفدار دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. به همین دلیل سازمانها برای تداوم بقای خود و حفظ خود در بازار به شدت رقابتی موجود، به دنبال آن هستند تا در فضای وب حضور مستمری پیدا کنند. بسیاری از مشتریان نسبت به تبلیغات پولی بدبین هستند و به احتمال زیاد به نتایج جستجوی طبیعی اعتماد می کنند. با این وجود، اگر تبلیغات پولی را به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود در نظر بگیرید، این نتایج در زمان کوتاهتری بدست میآیند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) به مجموعه فعالیتها و اقداماتی گفته میشود که از نظر محتوایی و فنی کمک میکند بیشتر ترافیک ورودی ارگانیک (بدون هزینه) را دریافت کنید.