کیستی، چیستی، چرایی و چگونگی دیجیتال مارکتینگ – رشد نوین

از این رو دوره آموزشی حاضر با کلام خانم شهرزاد اسفرجانی، ملقب به شهرزاد، قصه گوی برندهای ایرانی با سابقه 40 ساله در حوزه تبلیغات و ارتباطات یکپارچه بازاریابی، شروع می شود. هست که برای 80 درصد سایت های ایرانی با دانش نسبی از همه ی موارد گفته شده میتوان افزایش بازدید از طریق گوگل رو تجربه کرد.اینکه سئو پولساز باشه یک اصل جدانشدنی هست. در نهایت اگر به عنوان مدیر یک کسب و کار به کمک دیجیتال مارکتینگ وارد فضای آنلاین شوید، افزایش سود چندین برابری را تجربه خواهید کرد که در بازار سنتی ممکن نیست.

بازاریابی همواره در ارتباط با مخاطبان کسب و کار شما در زمان و مکان مناسب بوده است. دیجیتال مارکتینگ شامل تمام تلاش های بازاریابی است که از کانال های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، اپلیکیشنهای موبایلی، ایمیل، وبسایتها و کانالهای دیگر برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده میکند. قطعا سئو یکی از پیچیدهترین مباحث دیجیتال مارکتینگ است که آقای شیرازی در این دوره آموزشی به بررسی اصول و روشهای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو میپردازند. استفاده از شبکه های اجتماعی به نوعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک می کنند.

با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما هم استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما چندین برابر شد. در ادامه همراه جمعی از نخبگان و نیروهای فعال و نامی کشور در این حوزه هستیم که راهبری برندهای مطرحی همچون شبکه هوشمند تبلیغات تپسل، نماوا، تگرو، شبکه تبلیغاتی میدیا اد، آژانس HDM، شیپور، علی بابا، جاباما و بسیاری از برندهای نامی دیگر را بر عهده دارند. روش های متعددی در سئو وجود دارند و شما می توانید با بکارگیری آن ها ترافیک وب سایتتان را بیشتر نمایید. از این رو شرکت هایی که از این روش استفاده می کنند شاهد رشد بوده اند.

مسئول اتوماسیون سازی بازاریابی در انتخاب و مدیریت کردن نرم افزار به سازمان کمک می کند و به کل تیم بازاریابی کمک می کند که رفتار مشتری و میزان رشد کسب و کار را ارزیابی کنند. میم کوین سانتا فلوکی (Santa Floki)، یک توکن BEP-20 مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین، اوایل امروز با رشد خیرهکننده ۳,۹۴۴ درصدی مواجه شد. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بود. پایه و اساس بازاریابی اینترنتی رو میتونیم بازاریابی محتوا در نظر بگیریم چراکه از هر کانالی که تصمیم داشته باشیم استفاده کنیم باید از محتوا استفاده کنیم.

و بعد از آن با نظم زمانی و محتوایی در تولید محتوا و هدف گذاری درست برای پیشرفت در زمینه ی جذب مخاطب بکوشید. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از رایجترین روشهای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است که شما از طریق ارسال ایمیل برای برندسازی، انتشار محتوا و فروش استفاده میکنید. اینطوری وقتی یکی از کانالها عملکرد خوبی نداره دیگه روی اون سرمایه گذاری نمیکنین. بازهم اینجا استراتژی بهمون کمک میکنه که در چه موضوعی و چه کلمات کلیدی سئو رو استارت بزنیم تا سریعتر اعتبار دامنه ما افزایش پیدا کنه و سریعتر بازدید داشته باشیم و بعد از موفقیت در کلمات کلیدی کم رقابت و آسون (که بازدید بسیار خوبی رو میتونید ازشون بسازید) میریم سراغ کلمات کلیدی سخت تر و پر بازدید تر.

با این روش می توانید روی مشتریان فعلی و حتی بالقوه خود، از طریق ارسال ایمیل کار کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. با بازاریابی Inbound، تمرکز اصلی در ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای مصرف مشتریان می باشد، که می توانید این کار را به شخص دیگری بسپارید یا اگر وقت دارید خودتان اینکار را انجام دهید.

حتما از تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنند خبر دارید؟ بیش از چندصدتا مدرس اینستاگرام آموزش های کاربردی و نکات حرفه ای را در پیج هایشان منتشر می کنند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوان هستند و میم های خنده دار و ویدیوهای کوتاه را ترجیح می دهند، اما مخاطبان لینکدین شما متخصصین با سن بالاتر هستند که به دنبال پیشنهادات تاکتیکی تری می باشند. این مورد بیان میکند که باید استراتژی خود را در اینستاگرام تغییر دهید.

در این مقاله قصد دارم در مورد دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و همچنین مزیت های آن برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی صحبت کنم. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیتهای بازاریابی میشود که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام میپذیرد. خب باید چه کاری انجام داد ! در ابتدای کار باید مشخص کنیم که «محتوا» (Content) به چه معنی است. دانش آکادمیک و تخصصی در کنار تجربه عملی در راه اندازی و مدیریت کسب و کار اینترنتی، نقطه قوت دکتر شیخ است که در ابتدای دوره، آموزش و انتقال تجربه ایشان، مسیر روشنی از کسب مهارت در دیجیتال مارکتینگ را برای دانشجویان فراهم می کند.

اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.